Kundcase

Verktygsboden

13 Oktober 2022

Idag är Verktygsboden en av Sveriges största näringsidkare inom verktyg & maskiner. Med fokus på välutvecklade & funktionella produkter till ett så lågt pris som möjligt.

Verktygsboden startade sin verksamhet 1985 och började då som en järnhandeln. Som redan vid ett tidigt stadie stack ut från mängden. De vände sig till vanligt folk - hantverkare, egenföretagare och hemmamekare - De hade även många produkter som inte fanns i andra butiker. Med egen- importerade varor pressade Verktygsboden priserna som i sin tur gjorde mekandet roligare för sina kunder. Verktygsboden har haft en fantastisk utveckling. 


203 mnkr

Omsättning 2021

+12 000

Trustpilot omdömen

Bakgrund

Som frontend partner innebär vårt uppdrag att ta helhetsansvar gällande ny utveckling av funktioner och integrationer till leverantörer. Men även att förvalta befintliga funktioner från tidigare utvecklare.

Utmaningar

Att ta över något befintligt är alltid svårt- I detta fallet en frontend med tillhörande integrationer. Att även behöva sätta sig in i och lära sig en ny platform gör utmaningen ännu tuffare.


Vårt uppdrag

Frontend & tester

Utvecklingen sker i Norce platform via en headless-lösning och genomförs i ramverket React. Här förvaltar vi och utvecklar vidare på en befintligt e-handel efter Verktygsbodens önskemål. Tester utvecklas också i ramverket Cypress för att öka stabiliteten och göra lösningen mera långsiktig och säker.

CMS

Arbetetet består även av att hantera olika delar av innehållet på e-handeln och strukturera, samt konfigurera olika typer av dynamiska komponenter. Dessa komponenter måste var väl genomtänkta för att kunna bidra till en smidigare och effektivare innehållshantering.

Design & UX/UI

Idag jobbar vi vidare med befintlig design och bygger vidare med samma designspråk och känsla.

Deployprocess

Versionshanteringen sker vi GIT och automatiska deploy flöden är uppsatta tillsammans med automatiska tester. Vi jobbar med en stage-miljö för att hantera testning och verifiering innan ny funktionalitet släpps till produktion.

Framgångsfaktorer

Samarbete
Genom regelbundna avstämningsmöten har vi tillsammans skapat ett bra samarbete och produktivitet.

Kundnärhet
Med vårt kundintresse och drivkraft har vi skapat en
ömsesidig relation och lojalitet, som resulterar i nya funktioner och lösningar.

Framåtblickande med enighet
Gemensamma mål och samsyn på bakomliggande teknik, har vi skapat en långsiktig plan för kommande utveckling.

Nästa
Nästa

Berg Racing